O mnie

„Wspieraj rozwój swojego dziecka – świadomie, mądrze i z miłością.”

Naszą misją jest wspieranie dzieci w harmonijnym rozwoju, oferując nowoczesne terapie i przestrzeń, w której każde dziecko może poczuć się wyjątkowe i zrozumiane.

Agnieszka Przybylak-Mess

Psycholog dziecięcy

Specjalizuje się w terapii dzieci, oferując nowoczesne i skuteczne podejście.

Twoje wsparcie w rozwoju dziecka

Moim głównym celem jest sprawić by kontakt terapeutyczny był dla dziecka inspiracją do rozwoju i czerpania w nim z własnych zasobów. Zaś rodzic, by mógł korzystać z rzetelnej wiedzy psychologicznej na temat rozwoju dziecka, budowania z nim relacji oraz komunikacji.

Agnieszka Przybylak Mess


Jestem psychologiem, terapeutą integracji sensorycznej, terapeutą Play Therapy I stopnia. W procesie diagnostycznym i terapeutycznym uwzględniam potrzeby dziecka zarówno psychiczne, emocjonalne jak i fizyczne oraz najbliższe jego środowisko. Moje pond 20 – letnie doświadczenie zawodowe oraz udział w licznych szkoleniach, warsztatach i konferencjach pozwala mi na integrowanie w procesie pomocy dziecku pomysłów z różnych podejść. Specjalizującym się min w pracy z małymi dziećmi, dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Ukończyłam pięcioletnie studia magisterskie na kierunku Psychologia na Uniwersytecie Łódzkim, studia podyplomowe z zakresu „Oligofrenopedagogiki” i „Wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka” oraz roczne szkolenie „Terapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży”.

Prowadzę indywidualną terapię dzieci, diagnozę psychologiczną, treningi umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży oraz konsultacje i poradnictwo psychologiczne dla rodziców. Zajmuję się również terapią psychologiczną dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.

Moim szczególnym zainteresowaniem jest terapia zabawą. Jestem członkiem Play Therapy International. Pracuję zgodnie z ich zasadami Kodeksów Etycznych. Moja praca jest poddawana stałej i regularnej superwizji przez certyfikowanych superwizorów.

Uprawnienia:

  • Terapeuta Integracji Sensorycznej –  nr uprawnień 1217;
  • Globalna diagnoza profilu psychoedukacyjnego PEPR dla dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od 0 do 12 lat – nr uprawnień 7670/10/09;
  • Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa – nr uprawnień 74/MFDR/2011;
  • Stosowanie i interpretowanie Skali Inteligencji i Rozwoju IDS n- 240/2014;
  • Skala Inteligencji Stanford – Binet 5 – nr 19/13/03/18/SB5;
  • Bateria PU1 – 17/13/03/19/PU1;
  • Bateria 5/6R – 27/eL/B56;
  • Trening umiejętności społecznych TUS;
  • Terapia Growth Through Play System (GPS – rozwój poprzez zabawę) – stopień I i II;
  • Terapia interakcyjna rodzic – dziecko dla jąkających się dzieci w wieku do lat 7 – Palin PCI;
  • Praktyk w zakresie metody „Dam Radę” i „Jestem z Ciebie Dumny”;
  • Stosowanie Profilu Psychoedukacyjnego, Wydanie 3, Wersja polska (PEP-3-PL) w diagnozie funkcjonalnej dzieci ze spektrum autyzmu;
  • Stosowanie metody Carole Sutton w pracy z trudnymi zachowaniami;
  • Stosowanie i interpretacja Międzynarodowej Wykonaniowej Skali Leiter 3;
  • Stosowanie i interpretacja Systemu Zachowań Adaptacyjnych ABAS-3;
  • Diagnoza ADHD i zaburzeń współwystępujących z zastosowaniem Zestawu Kwestionariuszy CONNERS 3;
  • Diagnoza zaburzenia ze spektrum autyzmu przy pomocy kwestionariuszy ASRS;
  • Stosowanie i interpretacja Skali Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym IDS-P”;
  • Terapia dziecka z mutyzmem wybiórczym etap I, II, III;
  • Trichotilomania i złe nawyki, zaburzenia wydalania (moczenie nocne, zanieczyszczanie się kałem), zaburzenia jedzenia (u małych dzieci), masturbacja dziecięca – diagnoza i terapia;
  • Warsztaty: „Jak diagnozować rozwój teorii umysłu w dzieci w różnym wieku”;
  • Szkolenie: „Poza zasadą pudełka. Zabawa w psychoterapii dzieci”;
  • „Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka;
  • Szkolenie: Tiki – diagnoza i terapia;
  • Aktualnie jestem w trakcie procesu certyfikacyjnego na terapeutę Play Therapy akredytowane przez Play Therapy International.

Play Therapy, czyli terapia przez zabawę, to forma psychoterapii skierowana głównie do dzieci. Wykorzystuje naturalny dla dziecka sposób komunikacji – zabawę – aby pomóc mu wyrażać emocje, przeżycia i trudności, które mogą być zbyt skomplikowane do opisania słowami.

💡 Jak wygląda Play Therapy?

W specjalnie przygotowanym pokoju terapeutycznym dziecko ma dostęp do różnorodnych zabawek, m.in.:

  • lalek, figurek ludzi i zwierząt,
  • domków, pojazdów,
  • materiałów plastycznych,
  • gier i zabaw symbolicznych,
  • pacynek, piaskownicy terapeutycznej (sandplay).

Terapeuta nie narzuca zabawy, ale uważnie obserwuje, towarzyszy i wspiera, tworząc bezpieczną przestrzeń do wyrażania emocji.


🎯 Cele terapii przez zabawę:

  • poprawa regulacji emocjonalnej,
  • zmniejszenie lęku, stresu, agresji,
  • lepsze radzenie sobie z traumą lub zmianą (np. rozwód, strata, przeprowadzka),
  • wspieranie relacji rodzinnych,
  • budowanie poczucia własnej wartości,
  • nauka rozwiązywania konfliktów i wyrażania emocji w bezpieczny sposób.

👶 Dla kogo jest Play Therapy?

  • dzieci od ok. 3 do 12 roku życia,
  • dzieci z trudnościami emocjonalnymi lub behawioralnymi,
  • po doświadczeniach traumatycznych,
  • z zaburzeniami lękowymi, ADHD, ASD, mutyzmem wybiórczym,
  • dzieci nieśmiałe, wycofane lub nadpobudliwe.

🧑‍⚕️ Rola terapeuty

Terapeuta jest przewodnikiem, ale nie reżyserem – podąża za dzieckiem, interpretując jego zachowania i pomagając mu odnaleźć znaczenie swoich działań. W wielu przypadkach współpracuje również z rodzicami, wspierając cały system rodzinny.


❤️ Dlaczego warto?

Bo zabawa to bezpieczny most między światem wewnętrznym dziecka a rzeczywistością. To dzięki niej dziecko może odzyskać poczucie wpływu, zrozumienia i akceptacji – i właśnie w tym tkwi siła tej metody.

Szczegółowy przegląd kluczowych statystyk

Ta sekcja podkreśla istotne statystyki, oferując wgląd w kluczowe wskaźniki wydajności i osiągnięcia.

100

Metryka Jeden

To jest pierwszy opis, szczegółowo podkreślający kluczową metrykę.

200

Metryczny dwa

To jest drugi opis, prezentujący inną ważną metrykę wydajności.

5000+

Trzy metryczne.

To trzeci opis, podkreślający istotną metrykę osiągnięć.

400

Czterometrowy

Ten opis skupia się szczegółowo na czwartej ważnej statystyce.

Odkrywamy emocjonalny świat dziecka

W tej sekcji znajdziesz opinie rodziców, którzy podzielili się swoimi historiami i zadowoleniem z naszej pomocy.

„Dzięki wsparciu pani Agnieszki, nasze dziecko zyskało pewność siebie i radość z codziennych wyzwań.”

Anna K.

Mama 6-letniego chłopca

„Profesjonalne podejście i pełne zrozumienie potrzeb dziecka – serdecznie polecamy!”

Tomasz M.

Tata 8-letniej dziewczynki

„Każda sesja przynosiła widoczne postępy – jesteśmy bardzo wdzięczni za tę pomoc.”

Katarzyna P.

Mama 5-letniego dziecka